به گروه آموزشی مهندس فرجی خوش آمدید
گروه آموزشی مهندس فرجی|آموزش اتوماسیون صنعتیگروه آموزشی مهندس فرجی|آموزش اتوماسیون صنعتیگروه آموزشی مهندس فرجی|آموزش اتوماسیون صنعتی
09939643266
برای استعلام کلیک کنید

ارتباط بلادرنگ PROFINET

ارتباط بلادرنگ PROFINET

 ارتباط بلادرنگ PROFINET، اثبات شده و کارآمد در فیلد

دیجیتالی شدن فزاینده شرکت ها، شامل شبکه سازی بین OT و IT، پتانسیل اقتصادی فوق العاده ای را به وجود آورده است.PROFINET،  استاندارد اترنت صنعتی پیشرو برای اتوماسیون – از شما در ایجاد فرآیندهای یکپارچه با ارتباطات بلادرنگ و اتصال آنها به cloud از طریق OPC UA در سطح فیلد پشتیبانی می کند. باز بودن و انعطاف پذیری PROFINET  به این معنی است که هنگام طراحی دستگاه و ساختار سیستم خود از حداکثر آزادی برخوردار هستید. راندمان بی نظیر آن به شما امکان می دهد از منابع موجود به طور بهینه استفاده کنید، در حالی که به طور قابل توجهی در دسترس بودن وسایل را افزایش می دهد. عملکرد PROFINET به طور پایدار بهره وری را در شرکت شما افزایش می دهد. و اگر می‌پرسید گام بعدی برای دیجیتالی‌سازی چیست – صراحتا TSN.

ارتباط بلادرنگ PROFINET

PROFINET  متضمن ایده فعال کردن راه حل های اتوماسیون تولید کننده بی طرف(manufacturer-neutral) با یک استاندارد باز است.PROFINET  100درصد اترنت صنعتی است – استانداردی که از دهه 1990 در ارتباطات صنعتی ایجاد شده است. پروفی نت زمینه را برای یک شبکه اتوماسیون یکنواخت ایجاد می کند که دستگاه های اتوماسیون و دستگاه های استاندارد اترنت می توانند به آن متصل شوند.

 

بی طرفی سازنده – اتصال و قابلیت کار با قطعات تولید کنندگان مختلف

حفاظت از سرمایه‌گذاری – زیرا می‌توانید به استفاده از پروژه‌ها و برنامه‌های PROFINET  موجود، در آینده نیز ادامه دهید زمانی که TSN تکنولوژی به روز است. و تجهیزات PROFIBUS موجود همچنان می‌توانند یکپارچه شوند.

راه اندازی، عیب یابی و نگهداری از راه دور با استفاده از فناوری های استاندارد وب – زیرا100 PROFINET  درصد اترنت است و TCP/IP را پشتیبانی می کند.

توسعه مطمئن و مداوم – PROFINET به لطف انطباق IEC/IEEE، با استانداردهای پیشرفته مانند OPC UA هماهنگی کامل دارد.

ارتباط بلادرنگ PROFINET

حداکثر انعطاف برای اجرای ایده های شما

نظر به نوآوری و طول عمر محصول به طور فزاینده کوتاه تر در همه بخش ها، زمان های پاسخ سریع و فرآیندهای بهینه برای تضمین رقابت طولانی مدت بسیار مهم است. PROFINET  با حداکثر انعطاف خود در ساختار کارخانه و فرآیندهای تولید، امکان اجرای مفاهیم نوآورانه ماشین و کارخانه را فراهم می کند. برای مثال، می‌توانید دستگاه‌های متحرک را در مکان‌های نسبتاً غیرقابل دسترس ادغام کنید.

 

ارتباط بی‌سیم – برای مثال از طریق شبکه بی‌سیم صنعتی (IWLAN) برای وسایل نقلیه هدایت‌شونده خودکار (AGV) و پنل‌های سیار.

ارتباطات مرتبط با ایمنی – به لطف PROFIsafe، نیازی به اجزای شبکه خاصی نیست و پیکربندی بی سیم تنها با اجزای IWLAN زیمنس امکان پذیر است.

توپولوژی‌های انعطاف‌پذیر – با توپولوژی‌های خطی، ستاره‌ای، درختی و حلقه‌ای که امکان توسعه در آینده و ارائه دسترسی به ماشین‌ها و کارخانه‌ها را از طریق اتصال VPN ایمن، برای اهداف تعمیر و نگهداری از راه دور فراهم می‌کند.

قابلیت توسعه – به لطف ادغام آسان سیستم های موجود یا اضافه شدن گره های PROFINET جدید

ارتباط بلادرنگ PROFINET

بهره وری بیشتر برای صرفه اقتصادی شما

افزایش مداوم قیمت مواد خام و مقررات جدید زیست محیطی، دائماً باعث می شود که شرکت ها در سراسر جهان از منابع خود به طور مقرون به صرفه تر و کارآمدتر به خصوص در تولید، استفاده کنند. کلید این کار PROFINET است. مهندسی ساده، راه اندازی را تسریع می کند و دستگاه های قابل اعتماد، در دسترس بودن کارخانه را افزایش می دهند. علاوه بر این، مفاهیم جامع تشخیصی و نگهداری کمک می کند تا زمان توقف کارخانه و هزینه های تعمیر و نگهداری به حداقل برسد.

یک کابل برای همه منظورها – داده های ماشینی، تشخیصی و استاندارد فناوری اطلاعات، به عنوان مثال از طریق  OPC UA.

عیب یابی سریع و آسان دستگاه و شبکه – از طریق وب سایت های استاندارد HTML و ابزارهای عملی.

افزایش بهره وری انرژی  PROFIenergy- دستگاه های جداگانه یا کل واحدهای تولیدی را در صورت عدم نیاز خاموش می کند – بر اساس هماهنگی و کنترل مرکزی.

کابل کشی آسان – به لطف سیستم کابل کشی FastConnect با کدگذاری رنگ و ابزارهای از پیش پیکربندی شده.

تعویض سریع دستگاه – زیرا کنترلر I/O به طور خودکار دستگاه جدید را شناسایی و نام آن را اختصاص می دهد.

استحکام بیشتر و انتقال داده قابل اعتماد – مصونیت در برابر تداخل به لطف سوئیچ ها در دستگاه های فیلد به علاوه ایمنی EMC به دلیل استفاده از کابل های محافظ و همچنین کابل های فیبر نوری.

ارتباط بلادرنگ PROFINET

عملکرد بالا برای افزایش بهره وری شما

عملکرد و دقت، تعیین کننده موفقیت بازار است. بنابراین، کنترل دقیق حرکت، کنترل‌کننده‌های سرعت بالا و هماهنگ‌سازی قطعی دستگاه‌ها با PROFINET از عوامل کلیدی در دستیابی به تولید برتر هستند. با PROFINET و OPC UA از طریق TSN، امکان کارکردن چندین پروتکل با قابلیت real-time در یک شبکه به موازات یکدیگر نیز وجود خواهد داشت.

تبادل داده با سرعت بالا – به لطف cycle time کوتاه تا 31.25 میکروثانیه و استفاده بهینه از پهنای باند و عملکرد کنترلر از طریق قابلیت پیکربندی جداگانه گره های PROFINET.

دقت بالا – به لطف عملکرد برنامه دقیق و قطعی مستقل از بارهای ارتباطی(communication loads) دیگر و ناپایداری سیگنال کمتر از 1 میکرو ثانیه.

ساختارهای با تعداد زیاد – حداکثر 1024 دستگاه را می توان در هر شبکه مدیریت کرد. پیکربندی ساده ساختارهای کنترلرسلسله مراتبی از طریق مکانیسم هایی مانند        IDevice

نرخ انتقال بالا – توان عملیاتی سریع و کارآمد داده برای حجم زیاد داده بدون تأثیر بر انتقال داده I/O

ریداندانت و قابلیت دسترسی بالا – هم با کمک سوئیچ های خارجی و هم مستقیماً از طریق واسط های یکپارچه PROFINET قابل پیاده سازی است.

راه‌اندازی سریع – دستگاه‌ها را شناسایی کرده و با کنترلر ورودی/خروجی در کمتر از 500 میلی‌ثانیه وصل کنید.

ارتباط بلادرنگ PROFINET

با PROFINET بهترین آمادگی را برای تحول دیجیتال و دنیای صنعت .4.0 دارید. صرف نظر از اینکه قصد دارید استانداردهای ارتباطی جدیدی مانند OPC UA را ادغام کنید، شبکه های فناوری اطلاعات و تولید را ترکیب کنید یا گام بزرگ بعدی را با شبکه حساس به زمان (TSN) بردارید – توربو پاور برای PROFINET و OPC UA.

شبکه هوشمند برای کارخانه دیجیتال

OPC UA، استاندارد ارتباطی باز و مبتنی بر اترنت، ارتقایی عالی برای PROFINET  است. روشی که هر دو استاندارد با هم کار می کنند، مسیر ارتباط یکپارچه در دنیای اتوماسیون و فناوری اطلاعات را هموار می کند و مزایای هر دو را در یک شبکه اترنت صنعتی به خوبی ترکیب می کند.

 

PROFINET  در سطح فیلد با معیارهای قطعی، پهنای باند زیاد برای افزایش تعداد سیگنال ها و قابلیت دقیق real-time برای برنامه های سریعتر امتیاز می گیرد. از سوی دیگر، نقاط قوت OPC UA عمدتاً درارتباط ماشین به ماشین و (M2M) از ماشین به سطوح MOM و ERP یا به Cloud یعنی MindSphere)) نهفته است. هم PROFINET و هم OPC UA می‌توانند از TSN، همچنین یک فناوری مبتنی بر اترنت، به عنوان نوعی «turbo power» استفاده کنند.

 

TSN پهنای باند رزرو شده، مکانیسم‌های کیفیت خدمات (QoS)، تأخیر انتقال کم، و انتقال موازی پروتکل‌های متعدد – از جمله پروتکل‌هایی که قابلیت real time دارند، را فعال می‌کند، علاوه بر این تغییرات پویای کارخانه را با استفاده از Plug&Work امکانپذیر می کند. نیازی نیست بدون خدمات اثبات شده PROFINET برای پیکربندی، پارامترسازی، و تشخیص، یا نمایه های PROFIsafe، PROFIdrive، PROFIenergy و غیره  به مسیر ادامه داد، زیرا همه آنها بدون تغییر در PROFINET از طریق TSN برای ادامه کار وجود دارند.

پیام بگذارید